Je staat op het punt zelf een bedrijfsfeest te organiseren. Je wilt dat dit feest uniek wordt en dat het karakter past bij het bedrijf dat het representeert. Daarom kijken we in dit blog naar waar je op moet letten om een bedrijfsfeest te laten slagen en geven we tips en ideeën ter inspiratie.
De reden voor het feest het doel
De reden waarom je het bedrijfsfeest gaat organiseren is van groot belang bij de uitvoering van het feest. Is het bedoeld omdat jullie een jubileum, opening, prestatie of verhuizing willen vieren of staat het gewoon standaard jaarlijks op de agenda. En is het dan bedoeld om de teamgeest van het personeel te versterken, of gewoon voor de leuk? Wanneer je duidelijk voor je hebt wat het doel is van het feest kunnen we gaan kijken naar de invulling.
De locatie: op het werk of iets afhuren
Het kiezen van een geschikte locatie is erg belangrijk. Waar mogelijk kan het erg leuk zijn om dit op de eigen werklocatie te doen, maar dit kan best veel werk zijn. Houd er namelijk wel rekening mee dat wanneer je het op de werklocatie organiseert er niet een werksfeer hangt. Zorg dus dat de locatie dan wordt opgemaakt. Kies er bijvoorbeeld voor om een LED dansvloer neer te leggen of andere versiering op te hangen. Het is tenslotte een feest!
Gasten: wie komen er?
De gasten zijn hoogstwaarschijnlijk de mensen die in het bedrijf werken. Maar misschien is het wel de bedoeling dat zij ook hun aanhang meenemen. Hierbij is het handig om te weten dat wanneer het doel is om de teamgeest te versterken, het niet handig is als gasten met hun partners komen. Afhankelijk van je doel maak je dus een keuze in wie er komen.
Entertainment invulling
Wil je entertainment op het feest? Dan kan dit bijvoorbeeld een bedrijfsfeest DJ zijn die een saxofonist meeneemt of een zangeres. Maar denk bij entertainment ook aan bijvoorbeeld een quiz of een coverband. Zorg er in ieder geval voor dat de vorm van het entertainment past bij de sfeer die je op het feest wilt hebben.
Thema en sfeer
Een thema toevoegen aan het bedrijfsfeest zorgt ervoor dat iedereen wat losser is én zich meer verbonden voelt. Dit geldt zeker wanneer je het thema uitwerkt in een dresscode. Bijvoorbeeld Black and White of Hawaii. Goed voor de teamspirit en al gelijk leuk aan het begin van de avond! Voor ideeën rondom thema’s lees je ons blog Top 20 Thema Feesten.
Catering: eten en drinken
Wordt de catering verzorgt door de locatie of regel je deze zelf? Wanneer je een kleiner budget hebt is het zelf regelen van de catering zeker een oplossing. Probeer dan ook eens te kijken of je het thema in de catering door kunt werken om een nog meer unieke beleving mee te geven aan de gasten.
Draaiboek: alles op papier
Een draaiboek voor een bedrijfsfeest is handig. Niet alleen voor jezelf maar ook voor de andere partijen waar je mee te maken hebt. Denk aan de catering, locatiehouder, de DJ en andere leveranciers. Met een draaiboek weet iedereen waar hij of zij aan toe is. Tip: maak het draaiboek pas als de locatie rond is, niet iedere locatie is namelijk even flexibel en dat leidt er dan toe dat je het draaiboek 180 graden moet wijzigen.
Bij Ambitious zijn we niet alleen goed in het draaien van plaatjes maar ondersteunen wij ook in de organisatie van evenementen. Dus of je nu een dj zoekt, apparatuur wilt huren, of advies/hulp wilt bij de organisatie, neem gerust contact op.